Nasz dzień - ramowy program
Grupa 3-latków
7.00-8.45 | * Schodzenie się dzieci * Zabawy swobodne: zabawy konstrukcyjne, zabawy lalkami, samochodami, rysowanie, oglądanie książeczek, lepienie z plasteliny, zabawy ruchowe, zabawy dydaktyczne. * Modlitwa * Czynności higieniczne |
8.45-9.15 | * Śniadanie |
9.15-9.30 | * Czynności higieniczne |
9.30-10.30 | * Zajęcia zorganizowane, zabawy dydaktyczne: utrwalające wiadomości o otoczeniu * Zabawy ćwiczące mięśnie narządów mowy * Zabawy uczące rozróżniania przedmiotów, np. barwy, kształtu i wielkości. |
10.30-11.30 | * Zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym, spacery |
11.30-11.45 | * Zabawy ruchowe zorganizowane, np. zabawa ze śpiewem, zabawa w kole itp. |
11.45-12.00 | * Czynności higieniczne * Modlitwa |
12.00-12.45 | * Obiad |
12.45-14.15 | * Odpoczynek * Zabawy swobodne, spacery, słuchanie bajek, muzyki |
14.15-14.30 | * Zabawy ruchowe zorganizowane * Czynności higieniczne |
14.30-15.00 | * Podwieczorek |
15.00-16.30 | * Zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym * Rozchodzenie się dzieci do domu. |
Grupa 4 – latków
Czas | Rodzaj aktywności dzieci | |
7:00 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci 4 i 5 letnich do jednej sali.Zajęcia integrujące w grupie zróżnicowanej wiekowo. Zajęcia wyrównawcze i indywidualne lub w małych zespołach. Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań | |
Realizacja podstawy programowej 8:00-13:00 | 8:00-8:50 | Zabawy dowolne podejmowane przez dzieciZabawy ruchowe i rytmiczno-ruchowe |
8:50-9:00 | Przygotowanie do śniadania : sprzątanie zabawek, czynności higieniczne w łazience, modlitwa poranna | |
9:00-9:30 | Śniadanie | |
9:30-10:05 | Zintegrowane zajęcia programowe i zabawy organizowane z całą grupą | |
10:05- 10:25 | Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci | |
10:25-10:35 | Czynności samoobsługowe w szatni | |
10:35-11:50 | Zajęcia i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (organizowane i swobodne), spacery i wycieczki plenerowe, pobyt na placu zabaw | |
11:50 – 12:00 | Czynności porządkowo-higieniczne, przygotowanie do obiadu, modlitwa przed posiłkiem | |
12:00-12:45 | Obiad | |
12:45-13:00 | Higiena poobiednia | |
13:00-16:00 | 13:00-14:15 | Odpoczynek poobiedni , słuchanie muzyki relaksacyjnej, spotkanie z literaturą dziecięcą |
14:15-14:30 | Czynności porządkowo-higieniczne, zabawy Ruchowe ze śpiewem | |
14:30-15:00 | Podwieczorek | |
15:00-16:30 | Zabawy swobodne i organizowane w Sali lub w ogrodzie przedszkolnym, rozchodzenie się dzieci |
Grupa 5-latków
7.00 – 8.30 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. |
8.30 – 8.50 | Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólno-rozwojowe (np. Rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne. Modlitwa poranna. |
8.50 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania. |
9.00 – 9.30 | Śniadanie. |
9.30 – 11.00 | Realizacja zadań edukacyjnych zgodnie z programem wychowania przedszkolnego. |
11.00 – 11.45 | Spacery, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu lub w sali; ćwiczenia gimnastyczne. |
11.45 – 12.00 | Wspólna modlitwa. Przygotowanie do obiadu. |
12.00 – 12.30 | Obiad. |
12.30 – 13.00 | Ćwiczenia relaksacyjne, głośne czytanie bajek, opowiadań. Aktywne słuchanie muzyki klasycznej. |
13.00 – 14.15 | Realizacja zadań edukacyjnych zgodnie z programem wychowania przedszkolnego- drugie zajęcie. |
14.15 – 14.30 | Wspólna modlitwa. Przygotowanie do podwieczorku. |
14.30 – 15.00 | Podwieczorek. |
15.00 – 16.30 | Praca korekcyjno – wyrównawcza stosownie do wyników diagnozy. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na przedszkolnym placu zabaw. Rozchodzenie się do domu. |
Grupa 6-latków
7.00 – 8.30 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. |
8.30 – 8.50 |
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólno-rozwojowe (np. Rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne |
8.50 – 9.00 |
Przygotowanie do śniadania. |
9.00 – 9.30 |
Śniadanie. |
9.30 – 11.00 |
Realizacja zadań edukacyjnych zgodnie z programem wychowania przedszkolnego. |
11.00 – 11.45 |
Spacery, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu lub w sali; ćwiczenia gimnastyczne. |
11.45 – 12.00 |
Wspólna modlitwa. Przygotowanie do obiadu. |
12.00 – 12.30 |
Obiad. |
12.30 – 13.00 |
Ćwiczenia relaksacyjne, głośne czytanie bajek, opowiadań. Aktywne słuchanie muzyki klasycznej. |
13.00 – 14.15 |
Realizacja zadań edukacyjnych zgodnie z programem wychowania przedszkolnego- drugie zajęcie. |
14.15 – 14.30 |
Wspólna modlitwa. |
14.30 – 15.00 |
Podwieczorek. |
15.00 – 16.30 |
Praca korekcyjno – wyrównawcza stosownie do wyników diagnozy. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na przedszkolnym placu zabaw. Rozchodzenie się do domu. |